Wikia

Lata 24217

Lata was de vriendin van Ananda. Voordat ze Boeddha leerde kennen kon ze niet praten. Lata zag haar spraak als een teken en ze werd een trouwe volgelinge van Boeddha.

BiografieEdit

AnandaEdit

Lata debuteert in het zesde album. Ze is een slavenmeisje dat niet kan praten. Haar meester wordt vermoord door Ananda, waardoor Lata nergens naartoe kan. Ze besluit Ananda te volgen. Ananda ergert zich eraan dat hij niet met rust wordt gelaten, maar hij besluit haar te sparen. Als Lata uitgeput raakt besluit Ananda haar naar een herberg te dragen, zodat ze weer bij kan komen. Ananda vindt het niet veilig om haar alleen te laten. Als hij teruggaat redt Lata zijn leven van Panpas, die Ananda probeert te vernietigen. Als dank neemt Ananda Lata mee. Lata is verheugd en steelt een kip voor een feestmaal. Omdat ze een amateurdief is, wordt ze gesnapt en in elkaar geslagen. Ananda verbiet haar voortaan te stelen voor haar eigen veiligheid. Als Ananda met Ahimsa mee gaat voor een roofplan, wordt Lata ontvoerd door Panpas. Hij gebruikt haar om Ananda in drijfzand te lokken. Ananda trapt er in en net voor hij weg zinkt vertelt hij Lata dat hij van haar houdt. Mara redt Ananda, onder voorwaarde dat hij Lata de bons zal geven. Ananda doet echter het tegendeel; hij verlooft Lata. Dit plan kapt slecht uit voor Ananda; bij zijn volgende roof raakt hij ernstig gewond en Mara is er niet om hem snel te genezen. Ahimsa begrijpt dat Lata de oorzaak van het fiasco is en hij jaagt haar weg. Lata zoekt hulp bij Boeddha die Mara kan verdrijven en Ananda kan redden. Als Lata haar verloofde weer ziet krijgt ze ineens haar stem terug. Lata ziet dit als een teken en zij en Ananda worden volgelingen van Boeddha. Om Ananda van zijn nachtmerries af te helpen, zoekt ze een slaapmiddel dat in het water groeit. Ze trekt hiermee de aandacht van een groep krokodillen. Ze wordt net op tijd door Boeddha gered, die de krokodillen achter hem aan laat komen. Ananda denkt dat Boeddha is gedood en hij neemt Lata mee, weg van de andere monniken. Ananda besluit weer bandiet te worden. Net als Lata wil protesteren, vinden ze Boeddha, vastgebonden door Ahimsa. Als Ahimsa weg is, wordt Boeddha door Lata en Andana bevrijd en ze keren terug naar de andere volgelingen.

Prins AjatasattoeEdit

Lata and Ananda 2

Lata als monnik

In het zevende album besluit Lata, nu ze monnik is geworden, haar hoofd kaal te scheren. Dit tot ergernis van Ananda. Ze verblijft in Venoevana, samen met de andere volgelingen. In een droom van Ananda verlijdt Mara hem om te trouwen met Lata, als hij Boeddha verlaat. Als Ananda niet toestemt, wordt Lata door Mara vervloekt. Op hetzelfde moment redt Lata Boeddha van een gifslang, die Boeddha wou bijten. Lata wordt door haar reddingsactie zelf gebeten, en nog Boeddha, nog Ananda kunnen haar op tijd redden.

Na haar doodEdit

Lata's dood zorgt voor veel verdriet bij Ananda, en ook Boeddha moet huilen om haar verlies. Haar opoffering zal hij nooit vergeten. Later gebruikt Boeddha het feit dat Lata wellicht is gereincarneerd om Ananda te troosten en ook om te voorkomen dat Ananda dieren doodt uit eigenbelang.