Wikia

Ahimsa 24219
Ahimsa (bijgenaamd Angoelimala) was een beruchte moordenaar en rover die wraak zoekt voor wat een brahmaan hem heeft aangedaan. Omdat Boeddha werd gezien als de grootste monnik wordt hij als snel Ahimsa's grootste vijand. Pas net voor Ahimsa's dood wist Boeddha hem te bekeren.

BiografieEdit

AnandaEdit

Ahimsa komt als eerste voor in het zesde album. Hij blijkt door een vrouw van een brahmaan te zijn verleid en nadat Ahimsa niet voor haar charmes viel, werd Ahsima van beledigingen beschuldigd. Voor straf liet de brahmaan Ahimsa hypnotiseren en hem honderd mensen vermoorden. Ahsimsa
Hypnose

Ahimsa onder hypnose

moest als trofee de vingers van zijn slachtoffers meenemen en hierdoor kreeg hij de naam Angoelimala wat halssnoer van vingers betekent. Toen Angoelimala bijna zijn moeder vermoorde, kwam hij tot zichzelf en hij sloeg op de vlucht toen hij realiseerde wat hij had gedaan. Sindsdien is Ahimsa een roversleven gaan lijden. Monniken en brahmanen zijn voortaan zijn doodsvijanden en zijn levensdoel is om de grootste monnik ter wereld te doden. Van Ananda krijgt hij te horen dat Boeddha de grootste monnik moet zijn. Na een mislukte roof met Ananda raakt Ananda ernstig gewond. Ahimsa is op de hoogte van de duivelse bescherming die Ananda van Mara krijgt en hij denkt dat Lata verantwoordelijk is voor het feit dat Ananda niet meer beschermd wordt door Mara. Ahimsa jaagt Lata weg en Ananda geneest weer. Samen proberen ze de vuur erende brahmaan Oeroevela Kassapa te beroven. Als dit door een list mislukt, worden Ahimsa en Ananda in een zuurstofloze kamer gestikt. Ze worden door Boeddha tot leven gebracht, maar Ahimsa's haat jegens Boeddha is nog niet gesust. Hij ontvoert en mishandelt Boeddha en hij is van plan hem dood te martelen. Als Boeddha geen angst toont, wordt Ahimsa onzeker en hij krijgt last van inwendige pijn. Boeddha wil dat de lijdende Angoelimala in Ahimsa sterft en dat Ahimsa zelf herboren wordt als een beter mens. Ahimsa weigert toe te geven dat hij lijdt en hij vlucht weg.
Mishandeling

Ahimsa ontvoert Boeddha

Ahimsa vervloekt Boeddha nogmaals als ook Nadi en Gaya Kassapa volgeling van Boeddha worden.

Prins AjatasattoeEdit

In het zevende album wil Ahimsa van de edelmoedigheid van Boeddha af. Hij maakt Boeddha ervan bewust dat tijdens de regentijd Boeddha's volgelingen op de krioelende insecten stappen. En als ze insecten kunnen doden, waarom dan geen mensen? Boeddha is Ahimsa dankbaar voor dit feit en hij verbiedt voortaan zijn volgelingen door het woud te lopen tijdens de regentijd. Als dank noemt Boeddha het gebod van geweldloosheid voortaan Ahimsa. Ahimsa is hier helemaal niet blij mee en hij probeert Ananda terug te winnen als bandiet aan zijn zijde. Deze is echter een overtuigde volgeling van Boeddha geworden en hij wil niets meer met Ahimsa te maken hebben. Onderweg naar Kapilavastoe wordt Boeddha door Ahimsa aangevallen. Ananda en Ahimsa beginnen te vechten, en Ahimsa valt in een ondergrondse grot. Ananda gaat hulp halen, maar hij komt niet op tijd. Ahimsa is stervende door zuurstofgebrek. Boeddha besluit om Ahimsa zich beter te laten voelen. Wanneer hij hoort dat Ahimsa ooit een baby heeft gespaard, vertelt Boeddha dat deze baby zal opgroeien en vele nakomelingen zal krijgen en eeuwenlang zal een hele clan van nakomelingen Ahimsa eren voor het sparen van hun aardsvader. Ahimsa is Boeddha zo dankbaar voor dit inzicht dat hij Boeddha’s leerling wil worden. Net nadat Boeddha hem accepteert, sterft Ahimsa.